Monday, November 19, 2012

زبان سرخ٬ دخالت بی جا



این اواخر و بر سر قضیه سوریه و البته تبلیغات رنگارنگ و بسیار منفی الجزیره و العربیه همراه با سی ان ان و بقیه دوستان !نگاه ها به ایران ( و حزب الله )بخصوص در میان جهان عرب بسیار منفی شده بود و رسما ایران را عامل قتل مردم سوریه معرفی می کردند. اما وضع بتازگی کمی فرق کرده است : آنهم به مدد اسراییل! چون اسراییل دوباره به سرش زده است که به یک نفر گوشمالی بدهد و از طرفی  چون زورش به کسی نمی رسد و تنها جایی که بدون بازخواست از سوی جامعه بین المللی و جواب پس دادن برای وحشی گری هایش در آن هرکاری دلش بخواهد می کند غزه است پس دوباره آتش دعوا و درگیری در غزه راه انداخته است ولی این بار اسراییل با چیزی که فکر نمی کرد مواجه شد و آنهم موشک های فجر ۵ بود که تا تل آویو ( یا تل ربیع) و قدس اشغالی رسیدند. همه می دانند که فجر ۵ ساخته ایران ست٬‌ کما اینکه هواپیمای F16 ساخت امریکاست و همینطور تانک های T72 ساخت روسیه. خود رزمندگان فلسطینی در غزه هم به این امر که این موشک ها ساخت ایران است اذعان کردند و بعد با اینکه العربیه یا الجزیره رسما در سایت ها و نوشته هایشان اسمی از ایران به عنوان سازنده فجر ۵ نمی آوردند اما کامنت های تشکر و قدردانی مردم عرب زبان از ایران ( و حزب الله و سوریه)  برای کمک به مردم بی دفاع غزه بود که در این سایت ها منتشر می شد و فحش و فضیحت و ناله و نفرینی که طبق معمول روانه پادشاهان و حکام و روسای جمهور جدید! و بی مصرف عرب می شد. حالا اینها را داشته باشید تا بعد بدانید فقط یک نفر بی موقع دهانش را باز می کند و چیزی می گوید حتی اگر قصدش هم این نباشد! بازهم از جمله او استفاده خواهد شد تا علیه ایران بکار برود. کمااینکه علاالدین بروجردی چنین کاری را کرد تا همه بدانند ضرب المثل لعنت بر دهانی که بی موقع باز شود کجا کاربرد خواهد داشت ؟ 
طبق آنچه سایت العالم نوشته است « علاالدین بروجردی این خبر که ایران با ارسال موشک های فجر ۵ به قدرت موشکی فلسطینی ها افزوده است را رد کرد و گفت تمام این حرف ها برای اینست که نشان بدهند مقاومت ضعیف است» +

در واقع بروجردی مثلا!‌خواسته است بگوید بعضی ها با تبلیغاتشان می خواهند نشان بدهند مقاومت فلسطین ضعیف است و ایران به او کمک می کند در صورتی که اینطور نیست! و مقاومت خودش به اندازه کافی قدرت دارد.
البته آقای بروجردی به این موضوع توجهی نداشت که برادر من!‌موشک فجر ۵ که خودش بال ندارد تا غزه برود و بدست برادران فلسطینی برسد. حکام عرب هم که فقط بلدند  پول نف ملت هایشان را بدهند و اسلحه های مانده  و قدیمی تر امریکا و اروپا را بخرند تا هم کارخانه های اسلحه سازی آنها از فلاکت و ورشکستگی نجات پیدا کنند و هم چرخ های اقتصادشان بچرخد تا بازهم اسلحه و تکنولوژی های مدرن تولید کنند و به اسراییل بدهند تا با آن بچه های غزه را لت و پار کند. حزب الله و سوریه هم که کارخانه تولید موشک فجر ۵ ندارند پس مطمئنا ایران به طریقی موشک ها را به غزه رسانده است پس این که شما بخواهید رد گم کنید بی فایده است بعلاوه این موضوعی است که باعث عزتمند تر شدن ایران و توسری خوردن بیشتر حکام عرب می شود . پس چرا نفی و تکذیب؟

با اینحال  قضیه فقط به اینجا ختم نشد و بعد خبرها بود که در این مورد چاپ شد  + و و + ( صفحه های BBC  و VOA و بقیه هم خبر را دارند)  و بعد الجزیره عربی که این خبر را ( و دقیقا همین خبر را !) چاپ کند + و بعد بازهم مسخره کردن ها و دری وری گفتن های اصحاب کامنت گذار علیه ایران در این مورد آغاز شود.( العربیه را ندیدم ولی مطمئنم این خبر را کار کرده است .)  

 حالا کسی برود از آقای علاالدین بروجردی عضو محترم کمیته روابط خارجی مجلس بپرسد شما وزیر خارجه هستی؟ شما رییس جمهوری؟ مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی هستی ؟ شما آخر کی هستید که نظر می دهید؟ مگر شما کاروزندگی ندارید که خودتان را در هر موضوعی وارد می کنید و نظر می دهید ؟ اصلا شما نظر ندهید نمی شود؟
احمدی نژاد که از دست اینها می نالد و می گوید در موضوعات سیاست خارجی دخالت می کنند و نظرهایی می دهند که باعث سخت شدن کار مسئولان وزارت خارجه می شود راست میگوید اما همه بازهم تقصیرها را گردن آن بدبخت !می اندازند.
 گاهی اوقات باخودم فکر می کنم این کله پوک هایی که هم اکنون نماینده های محترم مجلس هستند را چه کسانی فرستاده آنجا؟ و بعد به این نتیجه می رسم که متاسفانه خود ما. امثال ما. من و شما وآدم های دیگری که توی کوچه و خیابان می بینیم. 

داستانی هست که یک پادشاه ظالم در لشکرکشی هایش به هرکجا می رسید  از مردم آن دیارمی پرسید من را خدا این گونه بر شما مسلط کرده یا خودم بر شما مسلط شده ام؟ اگر می گفتند خدا٬ آنها را می کشت ! اگر می گفتند خودت٬ بازهم آنها را می کشت. تا اینکه به شهری رسید ( که گفته می شود همدان امروزی بود و الله اعلم!) و سوال معمول را پرسید. در پاسخ به او ٬پیران شهر جمع شدند و جوابی دادند که در تاریخ ماندگار شد و  نام این شهر را به همه دانان= همه دان =همدان معروف کرد. مردم این شهر به پادشاه ظالم گفتند: مقصر نه تو هستی نه خدا٬ بلکه ما هستیم که اجازه دادیم تو بر ما مسلط شوی. 

حالا نقل ما و نماینده هایمان است و « از ماست که برماست  »



بعد از تحریر- سه شنبه:
یک خواننده محترم کامنت زده اند و لقب هایی را هم نثار من کرده و البته من هم کامنتش را منتشر کردم. نگاهی هم به سایت های ایرانی انداختم ٫ بجز سایت های فیلترشده ای مانند بی بی سی و گویا و VOA و روز آن لاین و ...بقیه سایت های فارسی زبان و البته فعال در داخل ایران سخنان آقای بروجردی را سانسور کرده و منتشر نکرده اند. این هم دلیلی بر اثبات حرف های من و واهی بودن فحش هایی که آن خواننده محترم به من نثار کرد. 


3 comments:

Anonymous said...

عجب خری هستی تو دیگه.
نماینده مجلس که عضو کمیسیون روابط خارجی هست باید خفه شه ، تو باید حرف بزنی و نظر بدی .
دیوونه

علی وو said...

سلام
خانم صادقی اگر ساکن ایرانی مواظب حرف زدنت باش تا سر از زندان در نیاری، از سرنوشت سایرین عبرت بگیر
در ضمن ممنون به خاطر مطالب خوبی که مینویسید گرچه بعضی وقتا یکم تند میرید

Anonymous said...

سلام
متن خوبی بود. اما مواظب باشید طرفدار یک گروه و جناح شدن و ضدیت با دیگران شما را گمراه نکند. مولا فرمودند طرفدار حق باشید نه اشخاص.
اشخاص معصوم نیستند و با طرفداری یکجانبه از آنها گناه و اشتباه آنها را برای خودتان هم می نویسید.
من با نظر کلی آن خواننده ی محترم که نامحترمانه نوشته بود موافقم. شما می توانید نظر بدهی اما نظر مسئول سیاست خارجی مجلس که اطلاعات بیشتری از شما دارد نارواست؟
من نظر ایشون رو میگذارم در کنار صحبتهای فلسطینی هایی که به شدت رد می کنند قضیه ارسال موشک به فلسطین را.اولا اینها موشک نیست و راکت هدایت ناپذیر است. ضمن آنکه تکنولوژی خاصی ندارد. کمی درازترش می کنید بردش بیشتر می شود. ضمن اینه ما چطوری توانسته ایم اینهمه موشک 3 چهارمتری رو بفرستیم غزه ی محاصره شده که برای قاچاق کردن دوتا تخم مرغ از تونل و هزار شگرد دیگه باید استفاده کنند؟ فلسطینی ها عقیده دارند این سلاح ها ساخت فلسطین است. شاید ایران تکنولوژی ساختش را به آنها داده باشد اما ارسال بعید به نظر می رسد. پس همینطوری حرف یک مسئول که چند سالی از شما بزرگتر است و اطلاعات در دست دارد مسخره نکنید.