Thursday, October 14, 2010



محمود احمدی نژاد از زمان به قدرت رسیدنش کارهای مختلفی انجام داده و ثابت کرده با روسای جمهور دیگر کمی تفاوت دارد ؛ به عبارتی یکی از مهمترین کارهایی که کرد این بود که نقش رییس جمهور و مرتبه سیاسی اش را از حد تدارکات چی بعضی احزاب سیاسی بالاتر برد و آن را به شخص دوم مملکت تبدیل کرد. چیزی که طبق قانون اساسی باید باشد ولی تا زمان او نبود و افراد یا مقامات مختلفی ترجیح می دانند خودشان را نفر دوم بدانند ، بخوانند و توقع داشته باشند همه همین گونه نگاه کنند. اما حالا احمدی نژاد به نماینده و رییس دولت جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده ، همچنانکه آقای خامنه ای عنوان رهبری نظام جمهوری اسلامی را دارند. اما یک کار جالب احمدی نژاد را در این عکس می بینید. این آقایی که اینجا ایستاده آجودان اوست. سمتی که ظاهرا جزو تشریفات رسمی ریاست جمهوری است و کسی که آن سمت را دارد یک نظامی با درجه بالاست اما تا بحال ندیده بودیم رعایت شود. ( اگر کسی نظر مخالفی یا توضیحات بیشتر ی دارد می تواند بازگو کند)



بهرحال تقریبا در طول این چندسال بی سابقه بوده که رییس جمهور ایران آجودانش را با خود به خارج از کشور ببرد. چنانچه در عکس می بینید تنها کسی که روی فرش قرمز کاخ بعبدای ریاست جمهوری لبنان پشت سر احمدی نژاد حرکت می کند اوست. کما اینکه رییس جمهور لبنان هم مشابه او را پشت سرش دارد.


و این هم از رسمی و جدی بودن این سفر حکایت می کند و هم نشان می دهد جمهوری اسلامی و احمدی نژاد قواعد را بلد هستند وبه موقع می دانند چطور از آنها استفاده کنند. شاید تعابیر دیگری هم داشته باشد که من بی خبرم . اما بهرحال گاهی رسمی بودن و قواعد را رعایت کردن به نوعی احترام دیگران را برمی انگیزد و باعث می شود روی شما جور دیگری حساب کنند . اما اگر دقت کرده باشید وقتی احمدی نژاد در ضاحیه رفت همان حالت مردمی خودش را داشت و خبری از آجودان نبود. پس معلوم می شود اینجا پای هیبت و احترام و نقش جمهوری اسلامی در میان است و همین باید در ذهن افرادی که این عکس ها و فیلم ها را می بینند تداعی شود . بهرحال من شخصا خوشحالم یک شاه سلطان حسین دیگر رییس دولت کشورم نیست که برای خودش ایب لینکلن را شهید ! تلقی کند و اگر انگلیسی ها جلوی مشاور عالی امنیت ملی اش پا دراز کردند بروی خودش نیاورد ، بازهم مجیزشان را بگوید و خنده های نفرت انگیز کند.

چند روز پیش یک خواننده در سایت هاآرتز یک کامنت گذاشته بود که حقیقتی را بازگو می کرد ، او نوشته بود : " مشکل خاورمیانه با عوض کردن روسای جمهوری ایران و امریکا حل می شود. اوباما برود ایران این کشور یک شبه تمام احترام و هیمنه اش را از دست می دهد و احمدی نژاد رییس جمهور امریکا شود یک شبه همه از امریکا حساب می برند و ترس از آن دوباره در دل ها می افتد."

درستی و قضاوت روی این حرف با شما.

و پایان کلام : این هم یک عکس دیگر از رییس جمهور و آجودان!



پی نوشت: در این وب لاگ کامنت ها بسته است پس اگر لازم بود هرتوضیحی بدهید که بدرد این پست می خورد با ای میل اطلاع بدهید . اگر به بهتر شدن این پست کمک می کرد به انتهای آن اضافه می کنم.