Sunday, February 26, 2012

امریکایی ناآرام


من به عنوان یک معترض به سیاست های امریکا و مخالف سرسخت آن ، خیلی قبل ترهمیشه فکر می کردم امریکایی ها هیچوقت حاضر به قبول حقیقت نیستند و همه سر و ته یک کرباسند. اما دیر زمانیست به این نتیجه رسیده ام در امریکا آدم های عاقل اتفاقا خیلی هم زیاد وجود دارند ولی مشکل اینست که با این آدم های عاقل همیشه مثل یک دیوانه برخورد می شود و به جای اینکه قدر بینند و بر صدر نشینند بالکل آنها را حذف می کنند. از اساتید دانشگاه و سیاستمداران قبلی گرفته تا آدم هایی که حتی هنوز هم در قدرت هستند ولی عملا صدای آنها به رسانه ها نمی رسد و فقط از طریق اینترنت می توان آنها را دنبال کرد. یکی از این آدم ها ران پل نماینده کنگره از ایالت تگزاس است که نهایتا در انتخابات درون حزبی سال 2008 جمهوری خواهان شرکت کرد و به جان مک کین "بمب بمب ایران" باخت.



ران پل امسال هم دوباره وارد گود انتخابات درون حزبی برای کاندیدای ریاست جمهوری 2012 شده و عجیب اینکه بازهم در نظر سنجی ها و صحبت ها در مورد کاندیداها و مناظره ها حذفش می کنند انگار که اصلا چنین شخصی وجود ندارد، آنهم درست زمانی که در همه این موارد او نفر اول است و در حال کسب کردن طرفداران زیادی هم هست . مثلا وقتی می خواهند در نظر سنجی ها نشان بدهند هرکسی چه وضعیتی دارد ریک پری ، میت رامنی و میشل باخمن کاندیداهای جمهوری خواهان را که معمولا رتبه های دوم تا چهارم هستند را ردیف می کنند ولی اسمی از رتبه اول که ران پل باشد نمی برند و همین کارشبکه های امریکایی جوری بود که صدای جان استیوارت کمدین معروف را درآورد.
بهرحال این حرفی هایی ست که ران پل در جریان انتخابات درون حزبی سال 2008 در مورد امریکا گفته است. او می گوید :  

" یعنی شما می گویید مردم مرا انتخاب نمی کنند چون جمهوری خواهان اینطور می خواهند؟ چون من جمهوری خواهی هستم که در مورد بودجه سخت گیری می کنم و به آزادی های مدنی اعتقاد دارم؟ چرا نباید دوباره آزادی های مدنی را تعریف کنیم و چرا نباید در مورد سیاست خارجی ای که میراث جمهوری خواهان است بحث کنیم ؟ بگذارید درست  ببینیم چه خبرست؟ ما باید 10 میلیارد دلار از چین قرض کنیم بدهیم به مشرف که یک دیکتاتور نظامی است و دولت غیر نظامی کشورش را سرنگون کرده بعد برویم جنگ کلی آدم بی گناه بکشیم که می خواهیم در عراق دموکراسی راه بیندازیم ؟ اینجا چه خبرست ؟  + " .......و صدای بلند تشویق حضار می آید. 
پل در مناظره های امسال در پاسخ به سوالی در مورد صحبتهایش بر سر  برنامه اتمی ایران که گفته  بود "هرکسی می تواند احساس کند چرا آنها می خواهند برنامه هسته ای داشته باشند که بتوانند از خودشان دفاع کنند و با احترام با آنها رفتار بشود." 

می گوید :  "ما که در تمام دوران جنگ سرد جلوی شوروی با 30 هزار کلاهک هسته ای ایستادیم حالا نگران کشوری هستیم که ممکنست یک روزی سلاح هسته ای تولید کند ؟ تازه به تعداد سلاح های هسته ای فکر کنید که دورتادور ایران را گرفته اند. چینی ها ، هندی ها، پاکستانی ها ، اسراییلی ها و امریکایی ها همه آنجا هستند. چین سلاح هسته ای دارد ؛ معقول نیست که فکر کنند با داشتن سلاح هسته ای احترام بیشتری در صحنه بین الملل کسب می کنند؟ چرا ما باید آدم ها را حذف کنیم ؟ما که دهه 50 با شوروی مذاکره می کردیم... وقتی بر کشوری تحریم اعمال می کنید یعنی احتمال جنگ با آنها را افزایش می دهید. من می گویم به  سیاست صلح ، تجارت آزاد ، و عدم دخالت در امور داخلی شان عمل کنیم و دست از این جنگ ها برداریم و نیروهایمان را برگردانیم خانه + " و .....صدای تشویق بلند حضار
قسمت بعدی این ویدئو جایی جالب تر می شود که سناتور سنتروم یکی از نویسندگان قانون تحریم های ایران علیه ایران چیزهایی  می گوید از جمله اینکه ایران از سال 1979 با ما از در جنگ وارد شده ، امریکایی های مستقر در افغانستان و عراق را ایرانی ها می کشند و پل به او می گوید " تاریخ را اشتباه یاد گرفتی. دشمنی ما با ایران به قبل تر از سال 1979 برمی گردد. دشمنی ما وقتی شروع شد که سال 1953 نیروهایمان را فرستادیم که کودتا کنند و شاه را برگردانند و نتیجه کارمان را سال 1979 دیدیم که تا بحال هم ادامه داشته چون در امور دیگران دخالت می کنیم. این مشکل ماست" ...... و بازهم صدای تشویق بلند حضار
امریکا در این دوره سراشیبی اقتصادی و افول قدرت سیاسی به آدم های واقع بینی مثل پل احتیاج دارد که مانع ازهم پاشیدگی اجتناب ناپذیرش شوند و هرچند بعیدست با سیستم رسانه ای دست در دست لابی های قدرت این کشور؛ امریکایی های واقع بین  توانایی پاره کردن پرده ها و رسیدن به صحنه آخر را داشته باشد.
این هم آدرس وب سایت ران پل + و وب سایتی که برای انتخابات سال 2012 + برای او ترتیب داده شده است.

.  

No comments: