Wednesday, July 15, 2015

۱۴ جولای ۲۰۱۵ -۲۳ تیر۱۹۴: روزی که دندان ایران کشیده شد


۱- از علی علیه السلام نقل می کنم به مضمون که فرمودند : نگاه نکن چه کسی حرفی را می زند بلکه نگاه کن که چه چیزی را می گوید. به این ترتیب نگاه کنید به حرفی که یک رییس جمهور فراری ایران امروز به گاردین زده است:

«این توافق به معنای تسلیم شدن است. این هم یکی دیگر از لحظات نوشیدن جام زهر توسط رهبران جمهوری اسلامی است با این تفاوت که سعی می کنند آنرا مثل شربت عسل به مردم بنوشانند. این موفقیت نیست بلکه شکست و تسلیم شدن محض است.(مقامات جمهوری اسلامی) کشورمان را به مجموعه P5+1 ‌دادند. اگر خودشان سراسر برنامه اتمی را تعطیل می کردند بهتر از این بود که این شروط را بپذیرند. کنترل کشور را داده اند دست P5+1. این یعنی موفقیت؟ +»

۲- سالهاست تمام مجموعه های جاسوسی آمریکا و در صدر آنها سازمان CIA بارها در گزارش هایشان به کنگره آمریکا یا گزارش های محرمانه ای که بعدها لو رفته اعتراف کرده اند ایران دست کم از زمان سقوط صدام حسین به دنبال کاربری نظامی برای برنامه هسته ای اش (بخوانید ساختن بمب) نبوده است. 

۳- فرض بگیریم که اصلا ایران یک عدد هم بمب اتمی می ساخت: بعد می خواست آنرا در جنگ احتمالی علیه اسراییل توی قدس سومین شهر مقدس مسلمانان بزند یا توی مکه و مدینه یا روی یکی از ناوهای آمریکایی در خلیج فارس؟ یعنی آمریکایی ها اینقدر منطق نداشتند که با یک حساب دو دو تا چهارتای سرانگشتی به این نتیجه برسند که یک عدد بمب اتمی به درد هیچ کس نمی خورد؟ خصوصا ایران؟ اصلا هند و پاکستان که بمب اتمی دارند چه گلی به سر خودشان زدند؟ کجا را توانستند بگیرند؟

۴- مسئله امریکا مسئله ایران اتمی نبود مشکل حکومتی به نام ایران بود که زیر بار زور کدخدا نمی رفت٬ نظم نوین جهانی که آمریکا رییسش باشد را قبول نداشت. سرکش بود٬ طاغی بود٬ قداعد دیپلماتیک را زیرپا می گذاشت٬ سعی می کرد انقلابش را صادر کند٬ دیگران را علیه حکومت های عبید آمریکا بشوراند٬ به خودش حق می داد در امور همسایه هایش نظر بدهد٬ متحد بسازد٬ کمک مالی و معنوی و تسلیحاتی بکند٬ توی چشم آمریکا نگاه کند و به او بگوید خودتی! همه کارهایی که ایران می کرد  از جنس همان کارهایی بود که آمریکا هزاران مایل دورتر از خاک خودش انجام می داد و می دهد وخواهد کرد و آمریکا و متحدانش نمی توانستند این موجود را  تحمل کنند. 

۵- جنگ٫ فشار٫ تحریم٫ قطعنامه های حقوق بشری همه اینها بهانه های آمریکا برای به زانو درآوردن ایران بود برای اینکه ایران رفتارش را عوض کند. موفق نشدند. طالبان را ایجاد کردند٬ جنگ در عراق و افغانستان راه انداختند٬ و نهایتا وقتی رفتار ایران عوض نشد داعش را بوجود آوردند. داعش یک پدیده تازه و متعلق به یکی دو سال اخیر نیست. آمریکایی ها داعش را ایجاد کردند و برای ایجادش هم دست کم چندین سال زحمت کشیدند تا اینها را به این توان و قابلیت رساندندو بعد انداختند به جان منطقه تا همه را بتوانند با ترس از داعش مطیع کنند. 

۶- امریکا در این توافق به هرچیزی که می خواست رسید٬ دندان ایران را کشید٬ ابهت انقلابی اش را هم در مقابل تمام ملت های منطقه از بین برد: دیدید؟  ۳۶ سال مقاومت کردند اما نهایتا وارد نظم ما شدند و نشستند و مذاکره کردند و تسلیم شدند و برسر چیزهایی که موجب احترامشان بین ملت های منطقه می شد و مایه غرور ملی خودشان بود معامله کردند. 

۷- ایا آمریکا از این بعد نیازی به تغییر رژیم  regime change در ایران دارد؟ نه! آیا دیگر حرفی از این موضوع خواهد زد؟ نه! آمریکا با اسلام آمریکایی چه در ایران شیعه چه در عربستان وهابی مشکلی ندارد. همه شان میوه های یک درختند. وقتی دیگر دندانی برای گاز گرفتن نداشته باشیم دیگر چه فرقی دارد سگ باشیم یا گوسفند؟
آمریکا این بار برنامه اش برای سرنگون کردن حکومت های مزاحمش در خاورمیانه را با هزینه کمتری (در حد پرداخت پول هتل کوبورگ و بلیط و ۱۸ روز اقامت در وین) پیش برد. برای سرنگونی صدام و قذافی تا بحال هزینه های جنگ بالا بود٬ اما این بار یک حکومت مخالف را راحت دور زدند و سرجایش نشاندند. آنکه قهرمان دیپلماسی است وزیر خارجه ایران نیست باند وزارت خارجه آمریکا هستند. 

۸- ذات آمریکا استکبار است و خوی استکباری آن عوض شدنی نیست آمریکا حتی شریک قابل اعتمادی هم نیست چون زمانی که متحدانش در جریان انقلاب های عربی به او نیازداشتند کنار کشید و کار را به عربستان واگذار کرد. کسی که شریک قابل اعتمادی برای دوستانش نباشد دیگر توقعی از او در مورد دشمنانش نمی رود. دورزمانی نخواهد بود که همین تحریم ها را به بهانه حقوق بهایی ها و همجنس بازها بر ایران تحمیل کنند.

۹- مردم مشکل داشتند؟ آب و غذا و ازدواج بچه هایشان به تحریم ها بسته شده بود؟ اقتصاد کار نمی کرد؟ اقتصاد فشل بود چون رانت دولتی وجود داشت و دارد و خواهد داشت و پول هایی که مثلا قرارست طی چند سال آزاد شوند( اگر آزاد شوند) بازهم به جیب همان کاسبان همیشگی تحریم خواهد رفت که این بار خواهند شد کاسب تعلیق: تا زمانی که فساد های مالی و اداری در جامعه وجود داشته باشد و کسی را یارای رسیدگی نباشد و همه با هم شریک دزد و قافله باشند بودن و نبودن تحریم ها فرقی به حال این جامعه فلک زده نخواهد کرد. 

۱۰- هنوز در این جامعه آدم هایی وجود دارند که اگر مجبور باشند در تاریکی شب خودشان را حتی چهار دست و پا به خیمه امام حسین برسانند چون تاریخ نشان داده : عاقبت صلح حسنی قیام حسینی است





No comments: