Friday, March 9, 2012

چند لینک برای مطالعه


این چند لینک برای مطالعه بیشتر هستند ٬ البته در بخش خواندن بیشتر در ستون سمت راست وب لاگ هم لینک های دیگری را گذاشته ام اما اینها احیانا برای دیگرانی هستند که شاید به علت فیلترینگ نتوانند از صفحه خود وب لاگ آنها را انتخاب کنند و بخوانند  و البته لینک های اینجا همان لینک های ستون دست راستی نیستند و متفاوتند.
باید یادآوری کنم انتشار لینک های مربوط به مطالب دیگران به معنی تایید یا تکذیب همه محتوای نوشته های آنها نیست٬ فقط اینکه  باید خواند و هر نظر و سلیقه ای را دانست تا بهترین عقاید به مرور زمان شکل بگیرند.  


  دخترِ یکی از کاندیداهایِ «سبزِ پر رنگ» ریاست دانشگاه آزاد، رئیس گروه ما بود؛ خودش هم سبزِ پر رنگ و مشوق حضور بچه ها در تظاهرات ها، در دانشکده ای که مشاورین و نزدیکان رئیس جمهور اساتید دانشکده بودند؛ چند وقتی دانشکده از این خانوم خلاصی داشت و خانم مهندس جوانی رئیس گروه معماری شد، نتیجه ش حضور اساتید شاخص بازنشسته دانشکده های سراسری یا فعال در گروه های معماری شاخص بود؛ ....... اما این وضعیت خیلی طول نکشید، خانمِ آقازاده برگشت، میانه ی ترم اساتید گاه مسن، با سابقه، و تحصیل کرده ی بهترین دانشکده های اروپا را از دانشکده بیرون ریخت؛ اعتراض ها بالا گرفت .......

بیست و پنج دقیقه - خاطرات یک پزشک قانونی 

اپیزود بعدی مراوده ما یکسال قبل بود. غلام تصادف کرده بود و پیش ما پرونده داشت. لگنش شکسته بود و زمینگیر شده بود. چند ماه بعد بالاخره موقع بستن پرونده رسید. اما یه آقای دیگه اومد و مدعی شد که غلام حالش خوبه و بهتره که پرونده اونو ببندیم. بهش یادآوری کردم که ما کارمونو بلدیم اما جناب غلام باید خودش حضور داشته باشه تا معاینه بشه و پرونده مختومه بشه.
اما حالا مدعی بود که غلام حالش خوب نیست و نمیتونه بیاد. از ما هم اصرار که اگه حالش خوب نیست پس نباید پرونده بسته بشه! از اونم بیشتر اصرار که حالش به خاطر چیز دیگه ای بده این آدم بده! از اونجایی که عمرا تو اینجور کل کل کم بیاریم٬ متقاعدش کردیم که یا میره با غلام برمیگرده یا بی غلام اصلا برنمیگرده! 

یک خبر و یک یادداشت در مورد دانشگاه ها -  اقتصاد خرد٬ بازار و خانوار 

یک استاد کانادایی اعلام کرده است که دو استاد ایرانی مقاله او را کلمه به کلمه کپی برداری کرده اند و به اسم خودشان چاپ کرده اند. در این روزهای هجوم تبلیغاتی و رسانه ای به ایران باید یادداشت روزنامه کانادایی را بخوانیم که در آن دانشجویان بنگلادشی این دانشگاه درباره استانداردهای علمی و کیفیت دانشگاههای کشورشان داد سخن می دهند و به خواننده القا می کنند که در ایران این استانداردها و ارزشها رعایت نمی شوند و جایی ندارند.

 ( آقای دکتر ابراهیم فیاض چند روز پیش می گفتند وقتی سطح علمی اساتید و دانشگاه ها را بخواهد ISI تنظیم کند و استادی که برای نوشتن یک کتاب دو نمره به او می دهند  ولی برای یک مقاله در ISI  هشت  نمره ٬ پس چرا باید خودش را برای نوشتن کتاب به زحمت بیندازد ؟ نتیجه حرف دکتر فیاض را من در این نوشته دیدم ) 

 
پی نوشت :

۱- تریبون مستضعفین همچنان فیلتر است٬ از برو بچه های کج سلیقه ٬ کم اطلاعات و بی بصیرت کمیته فیلترینگ استدعا داریم آن را از حصر فیلترینگ در بیاورند. مایه خجالت است که در جمهوری اسلامی «سایت مستضعفین» هم فیلتر بشود. 
 
۲- (انتشار دوباره ) در پاسخ به دوست عزيزي كه از سختي خواندن نوشته ها به دليل فيلترينگ شديد گفته بودند: براي دنبال كردن نوشته هاي چند راه همچنان پيش روي شما هست. 
اول : همان گودر- مي دانم با پروتكل http امكان رفتن به گودر نيست اما اگر در خود گوگل سرچ كنيد google reader  بعد روي آن كليك كنيد حتما شما را به همان صفحه كذايي بدتركيب فيلترينگ مي برد. اما شما همان بالا در ادرس بار پشت www پروتكل https  و ://  را اضافه كنيد بعد دوباره كليك كنيد . اين بار مطمئنا وارد گودر خواهيد شد.تازه مي توانيد بعد از اتمام كارتان در گودر كه با آن پروتكل دوم باز كرده ايد تب را نبنديد. اگر با فايرفاكس كار مي كنيد هربار كه وارد شويد خود به خود بازش مي كند و ديگر به هربار اين كار را تكرار كردن نيازي نيست. ( اگر نمي توانيد تب هاي فايرفاكس را موقع بسته كردن و باز كردن دوباره ، نگه داريد بگوييد بنويسم چطوري  مي شود اين كار را كرد.) 
دومين راه اينست كه يك بار ديگر با سختي خودتان را به وب لاگ برسانيد. در قسمت پايين follow by email هست. اي ميلتان را وارد كنيد. بعدش تاييد كنيد و نهايتا در خود ميل باكس هم روي لينكي كه فيدبرنر برايتان فرستاده كليك كنيد تا تاييد نهايي شود. آن موقع ديگر هربار مطلبي نوشته شود بطور اتوماتيك براي شما يك ميل از آن فرستاده مي شود. ( از نظر اينكه بخواهيد ناشناس باشيد هم خيالتان راحت باشد چون فكر مي كنم من به ليست اي ميل هاي احتمالي دسترسي نداشته باشم .)

پی ِ پی نوشت : مبدع این روش انتشار لینک های دیگران بجز در بخش های جانبی وب لاگ بامدادی و  زهرا بوده و هستند.




No comments: